logotip web stranice ic.ims.hr
Home - počtna stranica  FORUM ACCESS 2003 EXCEL 2003 WORD 2003  
1 Pokretanje i zatvaranje Microsoft Excel-a 2013
2 Izgled prozora Microsoft Excela 2013
3 Alatne trake u MS Excelu 2013
4 Podešavanje Excela
5 Otvaranje nove radne knjige i radnog lista
6 Spremanje i zatvaranje Workbook u Excelu
7 Pregled radnog lista prije ispisa u Excelu 2013
8 Određivanje margina Radnog lista
9 Kreiranje Zaglavlja i Podnožja Radnog lista
10 Ispis radnog lista ili tablice ili područja u Excelu 2013
11 Kreiranje mapa u Excelu
12 Kretanje radnom tablicom u Excelu 2013
13 Označavanje ili selektiranje u Excelu
14 Operatori u Excelu
15 Kreiranje formule u Excelu
16 Uvjetno oblikovanje u Excelu 2013
17 Kako izraditi padajuću listu u Excelu - Data Validation
18 Imenovanje ćelija ili raspona podataka u excelu 2013
19 Poravnanje teksta
20 Promjena podataka i brisanje sadržaja ćelije u Excelu 2013
21 Spajanje i dijeljenje ćelija u Excelu 2013
22 Automatska ispuna - brzi unos podataka
23 Popunjavanje ćelija specijalnim znakovima i simbolima
24 Crtanje u Excelu 2013
25 Dodavanje komentara na ćelije u Excelu 2013
26 Naredbe poništi i ponovi u excelu 2013
27 Premještanje, izrezivanje i kopiranje sadržaja ćelije u Excelu 2013
28 Umetanje i brisanje Ćelija, Stupaca i Redova
29 Promjena veličine Ćelija, Stupaca i Redova u Excelu 2013
30 Umetanje slika u Excelu
31 Radnje vezane uz Radni List u Excelu 2013
32 Apsolutna i relativna adresa ćelija u Excelu
33 Izrada Grafikona u Excelu 2013
34 Oblikovanje radnih tablica u Excelu 2013
35 Sortiranje podataka u Excelu 2013
36 Filtriranje podataka u Excelu 2013
37 Kreiranje Pivot Table
38 Zamrzavanje dijela prozora radnog lista u Excelu 2013
39 Oblikovanje Datuma u Excelu 2013
40 Zaključavanje ćelija i radnog lista u Excelu 2013
41 Zaštita radne knjige u Excelu 2013
42 Greške u Excelu 2013
43 Popis svih funkcija u Excelu 2013
44 Tipkovni prečaci u Excelu (hot key, shortcut)
45 Ograničenja u Excelu 2013
46 Makronaredbe u Excelu
47 Razni primjeri u Excelu
   
1 Excel 2003 primjeri
1 Excel 2007 primjeri
1 VBA U EXCELU
   
 

MICROSOFT EXCEL 2013 tutoriali - Conditional Formatting between two Excel Workbook

Conditional Formatting between two Workbooks in Excel


Kako kreirati Conditional Formatting između dvije Workbook

U ovom drugom primjeru ja ću prikazati drugačiji način kako možemo korištenjem Conditional Formatting kreirati vizualno upozorenje u slučaju da se podaci ne podudaraju u dvije Excel Workbook .Ako želite kreirati Conditional Formatting (CF) prilikom korištenja dvije radne knjige u Excelu tada proučite ovaj i prethodni tutorijal i uočite na koji način možete uvjetno oblikovati kreirati upozorenje da se dva datuma ili podatka razlikuju za određeni uvjet. O osnovama Conditional Formatting ja sam već pisao na dotičnom linku.

U ovom drugom slučaju postoje dvije Excel Workbook koje su smještene u istom folderu.

  1. Workbook1.xlsx (izvorni podaci sa kojima uspoređujemo podatke u Workbook2)
  2. Workbook2.xlsx (destinacijski podaci u kojima kreiramo uvjetno oblikovanje ako se razlikuju datumi iz Workbook1)

U radnoj knjizi "Workbook1" nalaze se UNIQUE ili jedinstvena imena osoba i pripadajući datumi ili podaci. Naš cilj je unositi datume za određenu osobu u radnoj knjizi "Workbook2", i ako unesemo pogrešan datum ili se datum razlikuje za određenu osobu tada mi želimo da nas Excel upozori o neispravnom unosu datuma za dotičnu osobu. Ovaj problem možemo riješiti koristeći Conditional Formatting između dvije Workbooks.

VAŽNO: U ovom drugom slučaju izvorna radna knjiga 'workbook1.xlsx' mora biti otvorena da bi se ažurirali podaci u radnoj knjizi 'workbook2.xlsx'

Na slici ispod uočite podatke u Workbook1

U ovoj radnoj knjizi "Workbook1.xlsx" nalaze se izvorni podaci (datumi) sa kojima uspoređujemo datume u drugoj radnoj knjizi "Workbook2.xlsx". U ovoj Excel Workbook ja sam definirao nazive za određene raspone ćelija (ako ne znate kako se definira ime za ćelije ili raspon tada pogledajte dotični link).

Definiranje naziva raspona ćelija u Excelu

U nastavku slijede definirani nazivi raspona ćelija ili raspona podataka u Workbook1.xlsx

alldata => =Sheet1!$A$2:$D$20 (Range za sve podake, koristi se za Vlookup formulu u Workbook2.xlsx)
date1 => =Sheet1!$C$2:$C$20 (Startni datum)
date2 => =Sheet1!$D$2:$D$20 (Završni datum)

Definirani nazivi raspona ćelija u izvornoj radnoj knjizi Excela

Conditional Formatting between two Excel Workbooks

Rješavanje navedenog problema na početku tutorijala, izvršio sam bez korištenja pomoćnih stupaca (za razliku od prethodnog tutorijala) .

Na Sheet1 u 'Workbook2.xlsx' nalaze se samo tri stupca. Na stupac 'B' i stupac 'C' postavljen je Conditional Formatting (vidi sliku ispod).

Conditional Formatting between two different Excel Workbook

Opće poznato je da u Excelu možemo definirati naziv ćelije ili raspon ćelija (raspon podataka). U ovom slučaju u 'Workbook2.xlsx' ja nisam definirao naziv ćelije, već sam ja definirao naziv formule. Dakle, u prvom koraku definirao sam nazive za dvije formule u Name Manageru (ove formule korištene su u prethodnom tutorijalu sa pomoćnim stupcima).

Definirani nazivi za formule su slijedeći: (uočite razliku između formula kada Workbook1 jeste otvorena i kada Workbook1 nije otvorena iako su obe workbook u istom folderu). Također vidi sliku ispod.
U formulama ispod, korišten je imenovani raspon podataka => alldata => =Sheet1!$A$2:$D$20

Definiranje naziva formule u Excel Name Manageru

Ako 'Workbook1.xlsx' jeste otvorena

Formula definirana nazivom "ColumnB" =VLOOKUP(Sheet1!A2;workbook1.xlsx!alldata;3;FALSE)
Formula definirana nazivom "
ColumnC" =VLOOKUP(Sheet1!A2;workbook1.xlsx!alldata;4;FALSE)

Ako 'Workbook1.xlsx' nije otvorena

Formula definirana nazivom "ColumnB" =VLOOKUP(Sheet1!A2;'C:\Temp\workbook1.xlsx'!alldata;3;FALSE)
Formula definirana nazivom "ColumnC" =VLOOKUP(Sheet1!A2;'C:\Temp\workbook1.xlsx'!alldata;4;FALSE)

Kreiranje naziva za formulu u Excel Name Manageru

NAPOMENA: Obje Workbook su otvorene.
U slijedećem koraku potrebno je primjeniti Conditional Formatting na raspone ćelija u 'Workbook2.xlsx' u kojima želimo imati vizualno upozorenje da datumi nisu identični u obe Workbook za dotičnu osobu. Ime osobe je uvjet u formuli Vlookup. Ovaj raspon varira i zavisno koliko u budućnosti planirate imati redova za podatke.

Selektiran je raspon ćelija 'B2:B20'. Pokrenite Conditional Formatting => New Rule => kliknite "Use a formula to determine which cells to format" pa zatim u polje ispod unesite slijedeću formulu

=IF($B2<>ColumnB;TRUE;FALSE) postavite Format, kliknite na OK => Apply

Selektiran je raspon ćelija 'C2:C20'. Pokrenite Conditional Formatting => New Rule => kliknite "Use a formula to determine which cells to format" pa zatim u polje ispod unesite slijedeću formulu.

=IF($C2<>ColumnC;TRUE;FALSE) postavite Format, kliknite na OK => Apply

Nakon postavljanja Conditional Formatting unutar 'Workbook2.xlsx' vizualno vi možete uočiti razlike između datuma (podataka) koji se nalaze u Workbook1 i Workbook2.

Postavljanje Conditional Formatting pravila za stupac B (slika ispod)

Conditional Formatting Rule for Column B, CF between two Workbooks

Postavljanje Conditional Formatting pravila za stupac C (slika ispod)

Conditional Formatting Rule for Column C, CF between two Workbooks

Download datoteka predloška iz ovog tutorijala. Raspakirajte ZIP datoteku na C: particiju vašeg HDD-a. Pročitajte dobro tutorijal, i sami postavite formule (kopirajte sa web stranice) kao i imenovanja da bi shvatili kako funkcionira Conditional Formatting between two Workbooks.

  Prethodna stranica tutorijala  

COPYRIGHT © - 2005 - 2021 IvanC - Sva prava pridržana - Ova web domena/web stranica koristi cookies.
Prema međunarodnom zakonu o autorskom djelu zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja ili bilo kojeg njegova dijela