logotip web stranice ic.ims.hr
Home - počtna stranica  FORUM ACCESS 2003 EXCEL 2003 WORD 2003  
1 Pokretanje i zatvaranje Microsoft Excel-a 2013
2 Izgled prozora Microsoft Excela 2013
3 Alatne trake u MS Excelu 2013
4 Podešavanje Excela
5 Otvaranje nove radne knjige i radnog lista
6 Spremanje i zatvaranje Workbook u Excelu
7 Pregled radnog lista prije ispisa u Excelu 2013
8 Određivanje margina Radnog lista
9 Kreiranje Zaglavlja i Podnožja Radnog lista
10 Ispis radnog lista ili tablice ili područja u Excelu 2013
11 Kreiranje mapa u Excelu
12 Kretanje radnom tablicom u Excelu 2013
13 Označavanje ili selektiranje u Excelu
14 Operatori u Excelu
15 Kreiranje formule u Excelu
16 Uvjetno oblikovanje u Excelu 2013
17 Kako izraditi padajuću listu u Excelu - Data Validation
18 Imenovanje ćelija ili raspona podataka u excelu 2013
19 Poravnanje teksta
20 Promjena podataka i brisanje sadržaja ćelije u Excelu 2013
21 Spajanje i dijeljenje ćelija u Excelu 2013
22 Automatska ispuna - brzi unos podataka
23 Popunjavanje ćelija specijalnim znakovima i simbolima
24 Crtanje u Excelu 2013
25 Dodavanje komentara na ćelije u Excelu 2013
26 Naredbe poništi i ponovi u excelu 2013
27 Premještanje, izrezivanje i kopiranje sadržaja ćelije u Excelu 2013
28 Umetanje i brisanje Ćelija, Stupaca i Redova
29 Promjena veličine Ćelija, Stupaca i Redova u Excelu 2013
30 Umetanje slika u Excelu
31 Radnje vezane uz Radni List u Excelu 2013
32 Apsolutna i relativna adresa ćelija u Excelu
33 Izrada Grafikona u Excelu 2013
34 Oblikovanje radnih tablica u Excelu 2013
35 Sortiranje podataka u Excelu 2013
36 Filtriranje podataka u Excelu 2013
37 Kreiranje Pivot Table
38 Zamrzavanje dijela prozora radnog lista u Excelu 2013
39 Oblikovanje Datuma u Excelu 2013
40 Zaključavanje ćelija i radnog lista u Excelu 2013
41 Zaštita radne knjige u Excelu 2013
42 Greške u Excelu 2013
43 Popis svih funkcija u Excelu 2013
44 Tipkovni prečaci u Excelu (hot key, shortcut)
45 Ograničenja u Excelu 2013
46 Makronaredbe u Excelu
47 Razni primjeri u Excelu
   
1 Excel 2003 primjeri
1 Excel 2007 primjeri
1 VBA U EXCELU
   
 

MICROSOFT EXCEL 2013 tutoriali - Šihterica u Excelu, Evidencija i statistika radnog vremena i radnih sati u Excelu, Kako kreirati Pivot Tablicu za statistiku radnih dana ili radnih sati radnika ili djelatnika u Excelu, Download primjera Šihterice, Pitanja prije izrade šihterice radnika za evidenciju i vođenje radnih sati i radnih dana radnika tokom godine, Kako isplanirati vođenje evidencije radnih sati, analizu radnika i statistiku prisutnosti na poslu, Funkcionalna Šihterica u Excelu sa primjerom za download, Izrada vlastite šihterice

Šihterica u Excelu




sponzor



Šihterica - Evidencija i statistika radnog vremena i radnih sati radnika firme u Excelu

Ovaj davno započeti tutorijal Šihterica u Excelu 2007, napokon završavam u Excelu 2013. Potaknut u zadnje vrijeme raznim pitanjima na nekim forumima odlučio sam ga završiti i postaviti dostupnim za download. Ima dosta objašnjenja ali ako vas zanima pročitajte sve web stranice vezane za ovaj tutorijal i izvršite DOWNLOAD primjera šihterice. Ako imate potrebu izvršite izmjene i prilagodite ga svojim potrebama. Mnogi korisnici Excela koji rade na evidenciji dolaza na posao i odlaza s posla misle da je jednostavno kreirati Šihtericu ili aplikaciju u Excelu za evidenciju radnika i radnih sati.

Nadam se da će ih ovaj primjer razuvjeriti koliko to može biti kompleksan posao, pogotovo ako nemate dovoljno znanja rada u Excelu. I ovaj primjer nije nešto naročito organiziran jer se može još bolje, ali kada u jednoj osobi spojite knjigovođu sa naprednim znanjem Excela tada se šihterica može dobro organizirati i odraditi. Da bi ste znali planirati koje sve elemente je potrebno po zakonu uključiti u evidenciju radnika pogledajte pravilnik o načinu vođenja evidencije radnike. Ako postoji neki 'BUG' u Excel aplikaciji Šihterica, nadam se da ćete se snaći i ispraviti ga. Osobno nikome ne garantiram ispravan rad jer nisam u potpunosti testirao aplikaciju a također nemam dovoljno informacija koji sve relevantni elementi trebaju ući u izračun. Ovo je amaterski rad :)

Šihterica

Da bi ste shvatili kako funkcionira ova Šihterica u Excelu za evidenciju radnika poželjno je da pročitate cijeli tutorijal tj. tekstove na svim povezanim web stranicama. Izvršite Download šihterice i pratite radne listove uz čitanje tutorijala.

U početku ovog tutorijala iznijet ću moje mišljenje kao vodič svakom korisniku Excela koji želi sam kreirati Šihtericu u Excelu i voditi evidenciju, vršiti analizu i statistiku radnih sati radnika i radnih dana za određeni mejsec. Vjerujem da ste svjesni da za ovakve stvari postoje tvrtke koje se bave profesionalno programiranjem aplikacija u računovodstvu ili knjigovodstvu. No uvijek ima ljudi koji smatraju da imaju malo radnika i da mugu uštedjeti novac i samo voditi evidenciju radnih sati radnika.

Zbog toga, savjet svim korisnicima Excela koji namjeravaju sami kreirati Šihtericu u Excelu i voditi evidenciju, statistiku i analizu radnih sati radnika. Prije nego što uopće krenete u kreiranje Šihterica Excel aplikacije za vođenje radnih sati i Šihterice postavite si nekoliko pitanja. Neka od njih su

Pitanja prije izrade šihterice radnika za evidenciju i vođenje radnih sati i radnih dana radnika tokom godine

  1. Trebam li skicirati blok šemu odnosa povezanosti radnih knjiga? (ja bez ovoga odgovora i skice ne bi ni krenuo u rad)
  2. Koje sve podatke želim unositi u Workbook i koje rezultate trebam imati?
  3. Kako ću povezivati određene podatke da bi dobio željeni rezultat?
  4. Koje elemente ću postaviti kao glavne ključeve koji moraju biti jedinstveni zbog povezivanja?
  5. Koliko radnih knjiga trebam kreirati i kako ih povezati?
  6. Ima li moja tvrtka dvije ili tri smjene?
  7. Trebam li voditi prekovremene radne sate, noćne radne sate itd..?
  8. itd itd...

Kako isplanirati vođenje evidencije radnih sati, analizu radnika i statistiku prisutnosti na poslu

Sve ovo trebalo bi se prilagoditi samoj tvrtki, organizaciji unosa podataka, željenih rezultata i slično. Postoji mogućnost da kreirate Workbook po razinama podataka.

  • Workbook bzaRadnika.xls (u ovoj workbook unosite sve moguće relevantne podatke za svakog radnika. Jedan radni list jedan radnik, rekapitulacija radni list sa svim podacima svih radnika i slično. Ovdje kreirati jedinstven ključ npr. šifru ili ID broj radnika)
  • Workbook bzaName.xls (u ovoj radnoj knjizi postavljati samo imenovanja određenih podataka. Nešto slično kao što sam ja uradio u ovoj Šihterici na radnom listu 'imenovanja'. Dakle na svakom radnom listu ili jednom Sheetu izvršiti Define Name za određene važne podatke koji se pojavljuju na ostalim radnim listovima i Workbook)
  • Workbook bzaRadniSati.xls (u ovoj radnoj knjizi možete definirati za svakog radnika jedan radni list na kojem unosite radne sate i ostale važne elemente pa sve to rekapitulirati (skupiti) u jedan radni list iste Workbook. Ili možete obrnuto na jednom radnom listu (Od-Do) unositi vrijeme dolaza na posao i vrijeme odlaza sa posla, pa automatski kopirati određene podatke na svaki radni list pojedinog radnika. U ovom slučaju možete printati za svakog radnika izvješće za dotični mjesec a isto tako grupno izvješće svih radnika. Vašoj mašti i kreaciji nigdje kraja :)
  • Workbook bzaRadniDani.xls (u ovoj radnoj knizi možete voditi radne dane za svakog radnika. Ova kao i ostale radne knjige mogu biti međusobno povezane formulama i hyperlinkovima uz automatsko refreshanje bez otvaranja svih radnih knjiga eventualno da koristite i VBA u Excelu. Dakle koristeći HYPERLINK u Excelu vrlo brzo možemo povući određene podatke).
  • Workbook bzaAnaliza.xls (u ovoj radnoj knjizi možete kopirati određene podatke iz prethodnih workbook ili čak cijele radne listove pa na osnovu podataka u njima vršiti analizu ili prikazati određenu statistiku preko Pivot Table i slično). itd itd...

NAPOMENA!
Dobronamjeran savjet. Kada krenete u izradu vlastite šihterice savjetujem vam da u svaku prvu ćeliju u koju postavljate formulu upišete komentar, što radi formula i na čega se odnosi. Ako kreirate formulu i kopirate je u više ćelija dovoljno je u prvu ćeliju upisati odakle formula povlači podatke i što radi, za čega služi a i koja je slijedeća veza dotičnog rezultata.
Zbog čega je ovo bitno. Nakon određenog vremena postoji mogućnost da vaš nadređeni traži dodatne izmjene pa će vam biti teško nakon godinu dana možda ući u bit svih formula i povezanosti. Nekada je brže izraditi novu šihtericu nego prepraviti staru šihtericu. Savjetujem vam da za određene podatke konvertirate range u stvarnu tablicu radi eventualnog proširenja jer će tablica automatski dodavanjem novog reda kopirati formule a i imenovana tablica bit će relevantna sa novim proširenjem. Također u nekim tablicama postavite komentare za čega služi tablica i da li eventualno ima neku vezu sa Name Managerom ili Conditional Formattingom. Što više komentara to će vam biti kasnije lakše izvršiti prepravke na šihterici. Naravno, ako šihtericu dajete drugima korisnicima na korištenje, tada original datoteku sa komentarima zadržite kod sebe a korisniku proslijedite datoteku bez komentara, kao i eventualno da zaključate određene ćelije da ne bi korisnik obrisao formule i slično.

Nadam se da ste shvatili što sam htio reći u nekoliko navedenih točaka iznad. Idemo dalje :)

Funkcionalna Šihterica u Excelu sa primjerom za download

Slobodno ovu šihtericu možete prepravljati i koristiti za svoju osobnu upotrebu u tvrtki ali vas MOLIM iz poštovanja prema autoru, uloženog truda i rada, nemojte datoteku sa primjerom iz ovog tutorijala postavljati za download na forumima i raznim web stranicama, blogovima i slično. Dovoljno je da postavite članak i link na ovaj tutorijal tj. URL weba, ako već želite nekome posredno pomoći. S obzirom da imate primjer za download šihterice u ovom tutorijalu ja neću ići previše u detalje, jer bi svaki korak koji sam radio mogao opisati i tako napisati jednu knjigu. Opisati ću samo neke osnovne elemente za koje smatram da trebate znati a ostalo sve proučavajte u datoteci ili ŠIHTERICA aplikaciji.

Obratite pažnju na kreirane formule u Workbook Šihterica, pazite da ih slučajno ne obrišete. Osim ako namjerno želite izmjeniti organizaciju podataka i znate što radite. U dosta ćelija postavio sam razne informacije i upozorenja preko Data Validation.

ID brojevi radnika unose se samo na slijedećim radnim listovima:

  • ID-radnika (osnovni podaci o radniku)
  • RS (pregled radnih sati za svakog radnika u toku godine)
  • nazivi mjeseca (1-2015...12-2015)

S obzirom da je tekuća godina 2015, kreirao sam radne listove od 1-2015 do 12-2015 (broj identificira mjesec).
Na ovim radnim listovima 1-2015.....12-2015 => ovdje sam ostavio mogućnost izbora radnika koji radi u određenom mjesecu, pa nisam htio automatski povlačiti sa radnog lista ID-radnika, jer ne mora biti da će neki radnik raditi i slijedeći mjesec.

Šihterica radna knjiga (Workbook) sastoji se od više radnih listova. U Workbook koristi se nekoliko VBA makronaredbi pa stoga datoteka treba biti snimljena u *.xlsm formatu (možda *.xls ali ga ne preporučujem zbog korištenih formula, no vi ako želite isprobajte i u Excelu 2003 uz eventualne male preinake formula). Trudio sam se da sve formule kreiram sa jednostavnim adresama ćelija i raspona ćelija, ali zbog toga što Excel 2013 prilikom kreiranja formula postavi sam svoje verzije raspona ćelija zbog toga što je u pitanju Table1 ili Table2 itd.. Razliku između klasičnih kreiranih formula koje prilikom selektiranja nekog raspona ćelija ne mijenjaju formulu možete pogledati na linku: Verzija Excel formule za običan range i Table range.

sponzor


Popis svih radnih listova unutar Workbook Šihterica-2015

Workbook sadrži slijedeće radne listove (slika na slijedećoj stranici):

  1. Index (popis svih radnih listova sa hyperlinkom)
  2. ID-radnika (osnovni podaci o radnicima firme)
  3. imenovanja (definiranje naziva određenih podataka)
  4. RS (radni sati - godišnji pregled za radne sate)
  5. BO (bolovanje - godišnji pregled za bolovanja)
  6. GO - (godišnji odmor - godišnji pregled za godišnje odmore)
  7. SP - (službeno putovanje - godišnji pregled za putovanja radnika zbog dnevnica)
  8. PR - (praznik - godišnji pregled za plaćeni praznik)
  9. PO - (porodiljni dopust - godišnji pregled za porodiljni)
  10. SD - (slobodan dan - godišnji pregled za slobodne dane po radniku)
  11. IZ - (izostanak - godišnji pregled za izostanke sa posla)
  12. 1-2015...12-2015 - (naziv mjeseca u godini u koji se unose podaci)
  13. 2015-god - (godišnja analiza svih elemenata)
  14. PivotTablica1 - (Analiza pomoću Pivot Table)

Uočite da sam ja ovdje kreirao nekoliko verzija radnih listova, koje vi možete izmjeniti i prilagoditi svojim potrebama pa čak neke i ignorirati. Tutorijal ću podijeliti na cjeline po radnim listovima, pa tako slijede radni listovi.

Idemo na slijedeću stranicu koja je dio ovog tutorijala. Za lakše razumjevanje izvršite Download primjera šihterice u ovom tutorijalu i otvorite je da je možete pratiti uz čitanje tekstova.




    Next

sponzor



COPYRIGHT © - 2005 - 2018 IvanC - Sva prava pridržana - Ova web domena/web stranica koristi cookies.
Prema međunarodnom zakonu o autorskom djelu zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja ili bilo kojeg njegova dijela