logotip web stranice ic.ims.hr
Home - počtna stranica  FORUM ACCESS 2003 EXCEL 2003 WORD 2003  
1 Pokretanje i zatvaranje Microsoft Excel-a 2013
2 Izgled prozora Microsoft Excela 2013
3 Alatne trake u MS Excelu 2013
4 Podešavanje Excela
5 Otvaranje nove radne knjige i radnog lista
6 Spremanje i zatvaranje Workbook u Excelu
7 Pregled radnog lista prije ispisa u Excelu 2013
8 Određivanje margina Radnog lista
9 Kreiranje Zaglavlja i Podnožja Radnog lista
10 Ispis radnog lista ili tablice ili područja u Excelu 2013
11 Kreiranje mapa u Excelu
12 Kretanje radnom tablicom u Excelu 2013
13 Označavanje ili selektiranje u Excelu
14 Operatori u Excelu
15 Kreiranje formule u Excelu
16 Uvjetno oblikovanje u Excelu 2013
17 Kako izraditi padajuću listu u Excelu - Data Validation
18 Imenovanje ćelija ili raspona podataka u excelu 2013
19 Poravnanje teksta
20 Promjena podataka i brisanje sadržaja ćelije u Excelu 2013
21 Spajanje i dijeljenje ćelija u Excelu 2013
22 Automatska ispuna - brzi unos podataka
23 Popunjavanje ćelija specijalnim znakovima i simbolima
24 Crtanje u Excelu 2013
25 Dodavanje komentara na ćelije u Excelu 2013
26 Naredbe poništi i ponovi u excelu 2013
27 Premještanje, izrezivanje i kopiranje sadržaja ćelije u Excelu 2013
28 Umetanje i brisanje Ćelija, Stupaca i Redova
29 Promjena veličine Ćelija, Stupaca i Redova u Excelu 2013
30 Umetanje slika u Excelu
31 Radnje vezane uz Radni List u Excelu 2013
32 Apsolutna i relativna adresa ćelija u Excelu
33 Izrada Grafikona u Excelu 2013
34 Oblikovanje radnih tablica u Excelu 2013
35 Sortiranje podataka u Excelu 2013
36 Filtriranje podataka u Excelu 2013
37 Kreiranje Pivot Table
38 Zamrzavanje dijela prozora radnog lista u Excelu 2013
39 Oblikovanje Datuma u Excelu 2013
40 Zaključavanje ćelija i radnog lista u Excelu 2013
41 Zaštita radne knjige u Excelu 2013
42 Greške u Excelu 2013
43 Popis svih funkcija u Excelu 2013
44 Tipkovni prečaci u Excelu (hot key, shortcut)
45 Ograničenja u Excelu 2013
46 Makronaredbe u Excelu
47 Razni primjeri u Excelu
   
1 Excel 2003 primjeri
1 Excel 2007 primjeri
1 VBA U EXCELU
   
 

MICROSOFT EXCE 2013 tutoriali - Power Query in Excel, Power BI in Excel, Višestruko spajanje excel tablica iz više radnih listova, Merge multiple Excel Table, Merge data from multiple worksheets

Power Query in Excel - Power BI




sponzor



Microsoft Power BI

Microsoft Power BI (business intelligence) zbirka je internetskih servisa i značajki koje vam omogućuju pronalaženje i vizualizaciju podataka, dijeljenje spoznaja i suradnju na intuitivne nove načine. Za Power BI trenutno su dostupna dva sučelja: trenutno sučelje pod nazivom Power BI za Office 365 i novo sučelje za Power BI, koje se trenutno nudi kao javni pretpregled.
Novo sučelje nalazi se na web-mjestu PowerBI.com, mrežnom servisu na kojem možete brzo stvoriti nadzorne ploče, zajednički koristiti izvješća i izravno povezivati (i ugraditi) sve podatke koji su vam važni. Novo sučelje predstavlja i Power BI Designer, namjenski alat za stvaranje izvješća koji omogućuje pretvaranje podataka, stvaranje naprednih izvješća i vizualizacija te jednostavno objavljivanje na servisu PowerBI.com. Novo sučelje proširuje se i na sve mobilne uređaje. Za više detalja i informacija posjetite web stranicu Microsoft Power BI.

Microsoft Power Query

Microsoft Power Query za Excel omogućuje otkrivanje, transformaciju i obogaćivanje podataka za stolna računala u oblaku. Microsoft Power Query za Excel nudi intuitivno korisničko sučelje za otkrivanje, transformaciju i obogaćivanje podataka. Izdanje Power BI za Office 365 omogućuje zajedničko korištenje upita i upravljanje njima, baš kao i pretraživanje podataka unutar tvrtke ili ustanove.
Power Query je značajka analize podataka koja je dostupna u programu Excel, a omogućuje otkrivanje, kombiniranje i preciznije definiranje podataka. Možda ćete morati omogućiti Power Query u programu Excel. Power Query možete preuzeti (Download) i instalirati najnoviju verziju dodatka Power Query za Excel koja ga automatski omogućuje. Tehnologija Power Query ugrađena je i u Power BI Designer, samostalni alat za stvaranje izvješća i pretvaranje podataka za Power BI.

Na Microsoft web stranici Kombiniranje podataka iz više izvora (Power Query) možete pogledati korak po korak kako izgleda rad sa Power Query u Excelu. Ja ću u ovom tutorijalu pokušati prikazati jednostavan primjer kako možemo koristiti Power Query za spajanje više Excel tablica ili spajanje podataka iz više radnih listova.

Kako aktivirati i omogućiti Power Query za Excel 2013

Da bi koristili Power Query u Excelu 2013 potrebno je učiniti slijedeće:

  1. Preuzeti instalaciju ili izvršiti Download Power Query sa Microsoft web stranice
  2. Izvršiti instalaciju pokretanjem *.msi datoteke
  3. Pokrenuti MS Excel 2013 i učitati Power Query u Excel
  4. Izvršiti restart programa Excel 2013

Učitavanje Power Query u Excelu 2013

Rasponi podataka na više radnih listova koje trebamo spojiti u jednu tablicu

U ovom tutorijalu na jednostavnom primjeru pokazat ću kako koristeći Power Query možemo spojiti podatke iz više tablica iz više radnih listova. Naravno radnje spajanja podataka iz više radnih listova možemo izvesti na više načina (pomoću formula, Pivot Table from multiple Sheets itd.) ali naš cilj je korisiti Power Query.

Na slikama ispod uočite tri radna lista, na kojima se nalaze rasponi podataka identičnih zaglavlja.

Prvi radni list "jan"

Podaci na prvom radnom listu u Excelu

Drugi radni list "feb"

Podaci za spajanje

Treći radni list "mar"

Podaci koji se spajaju sa drugim podacima koristeći Power Query

Konvertiranje raspona podataka u Excel tablicu

Uočite na slikama iznad da se svi podaci nalaze u nekom rasponu ćelija. Dakle prikazani podaci nisu Excel tablice. O razlikama između raspona podataka i stvarnih Excel tablica pisao sam na tutorijalu Oblikovanje tablica u Excelu

Da bi mogli upotrijebiti podatke sa dotičnih radnih listova potrebno je dotične raspone podataka konvertirati u Excel tablice. Dakle, Pozicionirajte se na aktivni radni list "jan", na ribbonu pozicionirajte se na INSERT tab i učinite slijedeće:

  1. Selektirajte cijeli raspon podataka sa zaglavljem u prvom retku
  2. Kliknite na Table
  3. Potvrdite opciju My table has headers
    Kliknite na OK

    Konvertiranje raspona ćelija koji sadrži zaglavlje u Excel tablicu

Ovu radnju ponovite na svakom radnom listu. Sada imate na tri radna lista Excel tablicu (Table1, Table2, Table3) što možete vidjeti na Formulas tab => Name Manager. Stil i boje sami izaberite sa Design tab Table Tools

Tablice u Excelu

Kreiranje konekcije Table1, Table2 i Table3 u Workbook Queries za Power Query

U prethodnim koracima izvršili smo predradnje, da bi mogli krenuti višestruko spajanje podataka iz više radnih listova na jedan radni list. Slijedeći korak je kreirati konekciju svake tablice (Table1, Table2, Table3) u Power Query. Ovo dodavanje tablica u Power Query učiniti ćemo na slijedeći način.

  • Pozicionirajte se na prvi radni list "jan".
  • Aktivirajte Power Query tab
  • Selektirajte neku ćeliju unutar Table1
  • Kliknite na naredbu From Table

    Table1 i Power Query
  • Otvorio vam se Query Editor sa prikazanim podacima iz Table1
  • Kliknite na naredbu Close & Load To

    Power Query Editor u Excelu
  • Otvorio vam se novi dijalog okvir. Izaberite opciju "Only create connection"

    Konekcija tablice u Power Query
  • I na kraju naš Excel prozor Power Query izgleda ovako kao na slici ispod. Uočite u desnom okviru "Workbook Queries pane " da je Table1 konektirana

    Konektiranje tablice u Power Query

Ovu radnju učinite na svakom radnom listu (february i march). U konačnici vi trebate imati tri tablice konektirane u "Workbook Queries pane" kao na slici ispod.

Workbook Queries pane u Excelu

Spajanje podataka iz više Excel tablica ili iz višestrukih radnih listova

Pozicionirajte se na radni list "master". Na sumarum (master) radnom listu, mi ćemo kreirati novu tablicu na kojoj će svi podaci iz više radnih listova biti objedinjeni u jedan raspon podataka. Ovdje možemo filtrirati sve podatke prema određenim kriterijima, vršiti razne izračune i slično. Za spajanje višestrukih tablica iz više radnih listova pomoću Power Query učinite slijedeće:

1. Pozicionirajte se na radni list "master" i selektirajte ćeliju 'A1'

2. Kliknite na naredbu Append da bi spojili prva dva upita (queries)

Spajanje dva upita unutar Power Query

3. Otvorio vam se dijalog okvir na kojem sa padajućeg izbornika izaberite prva dva upita (prvi dvije tablice) i kliknite na OK.

Kako spojiti dva upita u Power Query za Excel

4. Pojavljuje vam se novi prozor "Query Editor". Odmah preimenujte ime iz Append1 u naziv koji će vama biti prikladan za pamćenje. Ja sam preimenovao u "sourceData". U ovom koraku spojili smo dva upita u jedan. Idemo dodati treći upit tj. spojiti s prethodnim.

Dodavanje više upita i spajanje sa prethodnim upitima u Power Query

5. Dok je još otvoren prozor "Query Editor" Kliknite na naredbu "Append Queries". Ako ih imate više tada ih u ovom koraku trebate dodati na prvi spojeni upit.

Append Queries in Power Query

6. Otvara vam se dijalog prozor na kojem sa padajućeg izbornika izaberite slijedeću tablicu koju želite dodati i spojiti sa već prethodnim upitom.

Dodavanje nove tablice u već postojeći Power Query upit

7. Slijedeći korak u "Query Editor" prozoru je klik na "Close & Load" button pa nadalje klik na "Close & Load To". Ovdje možete uraditi neke postavke poput promjene tipa prikaza podataka (Data Type). Selektirate cijeli stupac => Data Type i postavite određeni tip prikaza podataka. Uočite na slici da je potrebno promijeniti tip prikaza podataka za stupac "Values"

Append Query postavke

8. Pojavljuje vam se već poznati dijalog okvir na kojem učinite slijedeće. Selektirajte "Table" i "Existing worksheet". Kliknite na Load button.

Spajanje podataka iz više tablica koristeći Power Query

sponzor


Tablica kreirana sa Power Query u Excelu

9. I na kraju uočite novu kreiranu tablicu "sourceData" u kojoj se nalaze spojeni podaci iz višestrukih tablica iz višestrukih radnih listova. Na slici ispod uočite da su učitana 33 retka. Također uočite da sam ja prvi stupac filtrirao po određenim imenima. Također oblikujte format prikaza za stupac 'D' u "Currency"

Spojeni podaci više tablica kroz Power Query

Ovo je samo jedan primjer kako možemo koristiti Power Query u Excelu. Vama ostaje da ga proučavate i usavršavate svoje znanje koristeći mnogobrojne tutorijale na Internetu i YouTube..




   

sponzor



COPYRIGHT © - 2005 - 2020 IvanC - Sva prava pridržana - Ova web domena/web stranica koristi cookies.
Prema međunarodnom zakonu o autorskom djelu zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja ili bilo kojeg njegova dijela