Nakon svakog završenog rada potrebno je snimiti ili arhivirati odrađeni posao. Tako i nakon rada u Excelu trebamo snimiti naše podatke i po potrebi zatvoriti program Microsoft Excel 2013. Ako ste apsolutni početnik, pokazat ću vam na koji način možete arhivirati vaš rad u Excelu i zatvoriti program Excel 2013.
Kako spremiti radnu knjigu u Excelu 2013
Spremanje Excel dokumenata možemo izvršiti na više načina. Kao prvo moramo odlučiti o nekoliko elemenata prije snimanja našeg rada.
Razne situacije prilikom snimanja radne knjige
- Jesmo li kreirali novu radnu knjigu pa je želimo jednostavno spremiti u neki folder (direktorij)
- Jesmo li izvršili promjene na postojećoj radnoj knjizi pa želimo snimiti naš rad bez promjene naziva radne knjige
- Jesmo li izvršili promjene na postojećoj radnoj knjizi pa želimo snimiti naš rad ali pod drugim nazivom radne knjige
Nakon što smo uzeli u obzir gore tri navedena parametra (zavisno o situaciji i namjeri) možemo pristupiti snimanju i arhiviranju naše radne knjige u Excelu 2013.
Ako smo u situaciji kao kod prvog i drugog parametra (vidi popis situacija iznad) tada možemo pristupiti snimanju radne knjige tako što:
Snimanje radne knjige preko alatne trake za brzi pristup
Jednostavno kliknemo na ikonu (gumb) za snimanje radne knjige na alatnoj traci za brzi pristup ili pritisnemo kombinaciju tipki na tipkovnici CTRL+S. Ako je potpuno nova radna knjiga koju snimamo otvorit će nam se SaveAs dijalog prozor (vidi nastavak ovog tutorijala). Ako je knjiga već prije kreirana i snimana tada se neće dogoditi ništa već će jednostavno Excel izvršiti snimanje radne knjige.

Snimanje radne knjige preko Backstage View prozora i File izbornika
Drugi način u ovakvoj situaciji je preko File izbornika i Backstage view prozora. Nakon otvaranja Backstage View prozora potrebno je izabrati lokaciju gdje želimo snimiti radnu knjigu. Uzmimo za primjer da radnu knjigu želimo snimiti na C particiju našeg hard diska u mapu Temp i podmapu excel-2013.
Tada ćemo kliknuti na Browse opciju na Backstage View prozoru. Pronaći ćemo destinacijsku mapu i upisati novi naziv radne knjige (ovaj naziv bit će identičan nazivu Excel datoteke sa nastavkom ili ekstenzijom zavisno o tipu datoteke). Dakle uočite na slici ispod da radnu knjigu možemo snimiti za starije verzije Excela (*.xls) izborom u polju 'Save as type'. U polju 'File name' upisati ćemo novi naziv za radnu knjigu.

Kada smo već kod snimanja radne knjige želim spomenuti jednu važnu opciju koju nam omogućava Excel program. Ta opcija naziva se automatsko snimanje svakih nekoliko minuta ili periodično. Ovu opciju potrebno je uključiti u postavkama za spremanje radne knjige (Save AutoRecover information every). Kada nam je ova opcija uključena Excel automatski sprema naš rad u postavljenim periodičnim vremenskim intervalima i omogućava nam da možemo sačuvati sve korake do zadnjeg automatskog spremanja (npr: u slučaju da nestane električne energije dok radimo na računalu)
Zatvaranje radne knjige i Excel programa
Nakon završetka rada u Excel radnoj knjizi ili radnom listu možemo završiti rad i zatvoriti program. U koliko ste snimili radnu knjigu i želite je zatvoriti uradite slijedeće:
Kliknite na Close button na naslovnoj traci i zatvoriti ćete Excel radnu knjigu.
Drugi način zatvaranja radne knjige je preko kombinacije tipki na tipkovnici ALT+F4 ili kliknite na ikonu Excela na naslovnoj traci u gornjem lijevom kutu radnog prozora koja je uvijek vidljiva pa potom na naredbu Close. Nakon klika zatvara se Excel radni prozor i aktivna radna knjiga ali ne i cijeli Excel program ako imamo još otvorenih radnih knjiga.
Treći način zatvaranja Excel radne knjige je preko File izbornika i Backstage View prozora. Na prozoru kliknite na opciju Close. U koliko imate više otvorenih radnih knjiga tada će se klikom na Close opciju zatvoriti cijeli radni prozor Excela i radne knjige ili radnog lista. U slučaju da imate aktivan samo jedan Excel radni prozor tada će se zatvoriti radna knjiga ali neće se zatvoriti Excel 2013 program.

|