HOME

1 Uvod u AUTOCAD 2007
2 KOORDINATNI SUSTAV
3 Vrste koordinata u AutoCAD-u
4 Pokretanje AutoCAD-a
5 Izgled radnog prozora
6 Početne postavke, podešavanje
7 Funkcijske tipke
8 Alatne trake
9 Statusna alatna traka
MOD-ovi
10 UCS -
User Coordinate Sytem
11 Najčešće korištene naredbe
12 Priprema za crtanje i postavljanje granica crteža
13 LAYERS i KOTNI stilovi
14 Kretanje po crtežu - selektiranje
15 Crtanje - DRAW
16 Kotiranje - DIMENSIONS
17 Promjene - MODIFY
18 Vrste 2D KOORDINATA
19 ORTOGONALNO CRTANJE
20 Pogled na crtež - VIEW
21 3D modeliranje - MODELING
22 Vrste 3D KOORDINATA
23 Sastavnica
24 PLOT ( ispis ) crteža
24a Rotiranje crteža u MODELU
24b Rotiranje crteža u
MODELU => ucsfollow
24c Postavljanje debljine linija i boje za plotanje
25 Primjeri 2D gotovih crteža
26 Primjeri 3D gotovih crteža
27 Primjeri Step-by-Step - TUTORIALI
   

Adsense sponzor



AUTOCAD 2007 - primjer 3D crteža

27. TUTORIALI ( step by step )
( primjeri korak po korak )
 3D - crtež 6

Search This Web Site

Adsense sponzor







Za primjer pokazat ću "korak po korak" kako se crta 3D tijelo prikazano na slici ispod.
Ovaj pogled na 3D tijelo je SE ISOMETRIC

KORAK 1.

Dakle idemo nacrtati 2D lik od kojega ćemo kasnije kreirati 3D tijelo ( "VAZU" ili "ĆUP"). Možete nacrtati lik kakav želite ili pratite mjere na kotiranom crtežu. Pogled na crtež je FRONT VIEW ( crtamo u ravnini XY )

Što je cilj ovog crtanja ? Cilj je da uočite kako se pomoću nekog 2D lika može dobiti neko 3D tijelo u presjeku, da bi se vidjela unutrašnjost objekta. Za ovaj primjer koristi ćemo naredbe LINE, POLYLINE, CIRCLE, EDIT LINE, OFFSET, TRIM, REGION, REVOLVE

Bitno je da pratite osnovne korake crtanja. ( dakle trebate poznavati ove naredbe i kako se s njima radi )

- crtanje linija ( LINE ili POLYLINE, ARC, CIRCLE )
- konvertiranje linija u polilinije ( EDIT POLYLINE )
- odmak nekih linija ( OFFSET kao i TRIM za odsijecanje viška)
- nakon završenog lika 2D isti trebate konvertirati naredbom REGION u jedno područje

Dakle nacrtali ste 2D lik i konvertirali ga u jedno zatvoreno područje naredbom Region. Trebate imati nešto kao na slici ispod kada odete u Realistic View ( alatna traka View )

KORAK 2.

Idemo sada nacrtati simetralu pomoću koje ćemo rotirati naš 2D lik u 3D tijelo. Tu simetralu ćemo nacrtati u nekom drugom Layeru i ona se mora točno preklapati preko najizbočenije linije 2D lika. Nesmije biti izvan lika jer ćemo dobiti šupljinu i "VAZA" će nam curiti. Pogledajte sliku ispod

  

KORAK 3.

Slijedeći korak je upotreba naredbe REVOLVE kojom ćemo oko simetrale ( zamišljene osi ) zarotirati 2D lik i kreirati 3D tijelo ali sa presjekom da se vidi unutrašnjost.

Dakle klik na naredbu REVOLVE pa selektirajte 2D lik žute boje.

Sada pritisnite Enter tipku. Sada pogledajte Command Prompt line iu njemu ovaj dio zahtjeva

Specify axis start point or define axis by [Object/X/Y/Z] <Object>: [klik na Endpoint simetrale prvi]
Specify axis endpoint: [klik na Endpoint simetrale drugi]

Sada ste odredili OS oko koje će se rotirati 2D lik.

U Command Promptu vas traži da upišete kut pod kojim će se rotirati 2D lik. Upišite vrijednost za 270° .
Sada imamo ovakav pogled na crtež u WireFrame pogledu.

KORAK 4.

Prebacimo se u Realistic View pogled na crtež i imamo ovakvu sliku.

No ako kliknemo na gumb Contained ORBIT za rotiranje crteža i malo ga izrotiramo vidjet ćemo kako izgleda naše 3D tijelo u presjeku.

  

Ili drugačiji pogled pomoću rotiranja.
 

Adsense sponzor








Adsense sponzor



Zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja
ili bilo kojeg njegova dijela bez prethodnoga odobrenja autora web stranice !

Ova web stranica koristi COOKIES - COPYRIGHT - 2009 - 2018 IvanC -
ic.ims.hr