HOME

1 Uvod u AUTOCAD 2007
2 KOORDINATNI SUSTAV
3 Vrste koordinata u AutoCAD-u
4 Pokretanje AutoCAD-a
5 Izgled radnog prozora
6 Početne postavke, podešavanje
7 Funkcijske tipke
8 Alatne trake
9 Statusna alatna traka
MOD-ovi
10 UCS -
User Coordinate Sytem
11 Najčešće korištene naredbe
12 Priprema za crtanje i postavljanje granica crteža
13 LAYERS i KOTNI stilovi
14 Kretanje po crtežu - selektiranje
15 Crtanje - DRAW
16 Kotiranje - DIMENSIONS
17 Promjene - MODIFY
18 Vrste 2D KOORDINATA
19 ORTOGONALNO CRTANJE
20 Pogled na crtež - VIEW
21 3D modeliranje - MODELING
22 Vrste 3D KOORDINATA
23 Sastavnica
24 PLOT ( ispis ) crteža
24a Rotiranje crteža u MODELU
24b Rotiranje crteža u
MODELU => ucsfollow
24c Postavljanje debljine linija i boje za plotanje
25 Primjeri 2D gotovih crteža
26 Primjeri 3D gotovih crteža
27 Primjeri Step-by-Step - TUTORIALI
   

Adsense sponzor



AUTOCAD 2007 - primjer 3D crteža

27. TUTORIALI ( step by step )
( primjeri korak po korak )
 3D - crtež 2

Search This Web Site

Adsense sponzor







Za primjer pokazat ću "korak po korak" kako se crta 3D tijelo prikazano na slici ispod.
Ovaj pogled na 3D tijelo je SE ISOMETRIC

KORAK 1.

Dakle idemo nacrtati 3D tijelo vanjskih dimenzija 90x60x50 u pogledu SE ISOMETRIC. UCS nam je u prvobitnom položaju WORLD

Sada idemo pomoću naredbe BOX sa alatne trake MODELING nacrtati 3D tijelo kvadar.

Command: _box
Specify first corner or [Center]: [klik na radnu površinu za postavljanje prve točke]
Specify other corner or [Cube/Length]: L
Specify length <40.0000>: 90
Specify width <80.0000>: 50
Specify height or [2Point] <30.0000>: 60

KORAK 2.

Slijedeći korak je proučiti crtež i dimenzije kota. Trebamo odnekuda krenuti odsijecati dijelove kvadra da bi dobili konačan izgled 3D tijela. S obzirom da ovo 3D tijelo podsjeća na nekakvu kuću idemo odsjeći donji dio kuće da dobijemo "natkrivenu terasu"

Za ovaj primjer radit ću u pogledu SE ISOMETRIC ( iako Vi možete prelaziti sa pogleda na pogled Top/Front ... )

Za početak idemo izračunati 90-60=30 dakle jedna dimenzija pravokutnika koji ćemo crtati je 30 a druga je 20 ( što vidimo sa vrijednosti kota ).

Slijedeći korak je postaviti UCS na ravninu u kojoj ćemo crtati pravokutnik. To možete pomoću jednog od Gumba na alatnoj traci UCS. Ja sam pomoću gumba br. 4 na ovom linku UCS-a

Potom trebamo naredbom Recetangle nacrtati pravokutnik.

Command: _rectang
Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]:
Specify other corner point or [Area/Dimensions/Rotation]: D
Specify length for rectangles <10.0000>: 30
Specify width for rectangles <10.0000>: 20

KORAK 3.

Slijedeći korak je extrudirati ( konvertirati ) pravokutnik u 3D tijelo. Dakle naredbom Extrude konvertirajte pravokutnik u 3D tijelo ( sa dubinom -50 ), idemo u minus jer nam je to smjer -Y ( u odnosu na UCS ). Nakon extrudiranja oduzmite "crveno" 3D tijelo od osnovnog "žutog", dakle naredba SUBTRACT.

KORAK 4.

Slijedeći korak je nacrtati 3D tijelo koje će odsijecanjem kreirati desni krov tzv. kuće. To ćemo uraditi naredbom LINE. Iz desnog vrha nacrtat ćemo liniju prema dolje dimenzije 30 ( 60-30=30 ). Potom iz istog vrha nacrtati liniju u lijevu stranu dimenzije 20 ( vidimo je na koti crteža ).
Potom isključite gumb ORTHO i spojite te dvije  nacrtane linije ( OSNAP nišan za Endpoint treba biti uključen ). Sada smo dobili lik trokuta. Taj trokut se sastoji od linija i mi ga trebamo konvertirati u REGION da bi ga kasnije mogli extrudirati.
Dakle naredba REGION i selektirajte sve tri linije da se konvertiraju u jednu ravninu tj. jedno ograničeno područje. Ako ne ide probajte sa naredbom BOUNDARY.

Kada ste linije konvertirali u REGION tada izvršite extrudiranje u 3D tijelo naredbom EXTRUDE a nakon toga naredbom SUBTRACT oduzmite od žutog 3D tijela crveno .

Sada imamo ovakvu situaciju kao na slici ispod.

KORAK 5.

Slijedeći korak je crtanje 3D tijela koje se nalazi s lijeve strane tzv. krova i njegovo odsjecanje.

Ovo 3D tijelo ćemo također nacrtati pomoću naredbe LINE. Nacrtat ćemo linije određenih dimenzija u odnosu na kotirani crtež a zadnju liniju ćemo spojiti na OSNAP nišan Endpoint. Pogledajte sliku ispod.

KORAK 6.

Slijedeći korak je konvertiranje nacrtanih linija u REGION područje. Nadam se da ste već naučili kako se to radi. Da bi provjerili jeste li dobro kreirali Region u Command Prompt line pisat će Vam "1 Region created" ili isključite Layer kojim crtate osnovno 3D tijelo ( u mom primjeru žuta boja )  , prijeđite u 3D Realistic pogled i ako Vam je zatvoreno područje popunjeno tada ste dobro kreirali Region od linija. To izgleda kao na slici ispod.

KORAK 7.

Vratite Layer za crtanje osnovnog 3D tijela u prikaz crteža ( uključite ga )
Slijedeći korak je extrudiranje kreiranog regiona u 3D tijelo. Opet pogled malo na kotirani crtež, UCS nam je postavljen od početka i nismo ga dirali ( ako jeste postavite ga u ravninu u kojoj se nalazi lik koji ste kreirali Region naredbom )

Idemo naredbom EXTRUDE extrudirati kreirani region. Nakon toga upotrijebite naredbu SUBTRACT i odsjecite od osnovnog 3D tijela novo kreirano tijelo. To izgleda kao na slici ispod.

I na kraju naš crtež 3D tijela izgleda ovako kao na slici ispod
 

Adsense sponzor








Adsense sponzor



Zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja
ili bilo kojeg njegova dijela bez prethodnoga odobrenja autora web stranice !

Ova web stranica koristi COOKIES - COPYRIGHT - 2009 - 2018 IvanC -
ic.ims.hr