HOME

1 Uvod u AUTOCAD 2007
2 KOORDINATNI SUSTAV
3 Vrste koordinata u AutoCAD-u
4 Pokretanje AutoCAD-a
5 Izgled radnog prozora
6 Početne postavke, podešavanje
7 Funkcijske tipke
8 Alatne trake
9 Statusna alatna traka
MOD-ovi
10 UCS -
User Coordinate Sytem
11 Najčešće korištene naredbe
12 Priprema za crtanje i postavljanje granica crteža
13 LAYERS i KOTNI stilovi
14 Kretanje po crtežu - selektiranje
15 Crtanje - DRAW
16 Kotiranje - DIMENSIONS
17 Promjene - MODIFY
18 Vrste 2D KOORDINATA
19 ORTOGONALNO CRTANJE
20 Pogled na crtež - VIEW
21 3D modeliranje - MODELING
22 Vrste 3D KOORDINATA
23 Sastavnica
24 PLOT ( ispis ) crteža
24a Rotiranje crteža u MODELU
24b Rotiranje crteža u
MODELU => ucsfollow
24c Postavljanje debljine linija i boje za plotanje
25 Primjeri 2D gotovih crteža
26 Primjeri 3D gotovih crteža
27 Primjeri Step-by-Step - TUTORIALI
   

Adsense sponzor



AUTOCAD 2007 - primjer 3D crteža

27. TUTORIALI ( step by step )
( primjeri korak po korak )
 3D - crtež 1

Search This Web Site

Adsense sponzor







Za primjer pokazat ću "korak po korak" kako se crta 3D tijelo prikazano na slici ispod.
Ovaj pogled na 3D tijelo je SE ISOMETRIC

Prvo na crtežu proučite kote i izgled samog 3D tijela. Možemo uočiti da ovo 3D tijelo možemo nacrtati na dva načina. Možemo ga crtati sa početkom samog 3D tijela ( box - kvadra ) a možemo ga crtati prvo u 2D pomoću likova pa Extrudiranje pa Union itd itd. Ja ću krenuti odmah sa 3D tijelom pa ću pomoću naredbi Extrude i Subtract oduzimati dijelove osnovnog 3D tijela.

No prije samog početka crtanja idemo proučiti koji su nam sve pogledi u igri za bolje razumijevanje samog 3D tijela i kada budemo oduzimali određene dijelove od osnovnog da znamo pratiti korake.

Dakle imamo slijedeće poglede

Naravno ovi pogledi mogu biti i drugačiji a sve zavisi kako ste počeli crtati . Ovaj pogled na 3D tijelo ( slika iznad )
je SE ISOMETRIC.

Ovo je pogled na 3D tijelo ( slika ispod )  SW ISOMETRIC

KORAK 1.

Dakle idemo nacrtati 3D tijelo vanjskih dimenzija 90x60x50 u pogledu SE ISOMETRIC. UCS nam je u prvobitnom položaju WORLD

Sada idemo pomoću naredbe BOX sa alatne trake MODELING nacrtati 3D tijelo kvadar

Command: _box
Specify first corner or [Center]: [klik na radnu površinu LTM]
Specify other corner or [Cube/Length]: L [određujemo da ćemo 3D tijelo nacrtati pomoću upisa dimenzija]
Specify length <80.0000>: 50 [dužina 3D tijela]
Specify width <75.0000>: 90 [širina 3D tijela]
Specify height or [2Point] <40.0000>: 60 [visina 3D tijela]
Command: ESC

Sada imamo nacrtano osnovno 3D tijelo

KORAK 2.

Ako pogledate 3D tijelo gotovog oblika možete uočiti da na dva načina možemo dodati tijela koja ćemo oduzeti od osnovnog. Možemo raditi preko TOP pogleda i preko FRONT pogleda.

Ja sam išao preko FRONT pogleda ( pogled sprijeda ). Dakle s obzirom na kotirane dimenzije ja sam nacrtao dva pravokutnika ( naredbom Recetangle ) na krajevima tijela koja ću kasnije Extrudirati i odsjeći naredbom Subtract.

Command: _rectang
Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]:
Specify other corner point or [Area/Dimensions/Rotation]: D
Specify length for rectangles <10.0000>: 15
Specify width for rectangles <10.0000>: 60

Sada imam ovakvu situaciju.

KORAK 3.

Slijedeći korak je stvaranje 3D tijela od našeg pravokutnika kojega ćemo extrudirati.
Vodite računa da niste dirali položaj UCS-a. Dakle klik na naredbu gumb EXTRUDE na alatnoj traci MODELING a potom selektirajte pravokutnik i nakon pritiska na enter upišite vrijednost -30.

( Zašto vrijednost u MINUS ? )
MINUS  zato što ako pogledamo položaj UCS-a tada uočimo da nam je os Z u suprotnom smjeru od onoga u kojem trebamo extrudirati naš pravokutnik. A ako se sjetimo našeg koordinatnog sustava ako idemo ispod ravnine koju čine os X i Z ( ili os Y i Z ) tada nam je vrijednost u minusu ( pogledajte KOORDINATNI SUSTAV ). Nemojte da Vas zbunjuje samo 2D koordinatni sustav. U 3D imamo i OS x a ona se uvijek uzima u kombinaciji sa osi X ili osi Y pa opet imamo jednu ravninu. ( XZ ili YZ ).

( Zašto baš vrijednost 30 ? )
Pa pogledajte malo kote na crtežu. Ako je ukupna širina 3D tijela 90 a imamo dio koji je kotiran vrijednošću 60 tada je računica jednostavna ( 90-60=30 )

KORAK 4.

Slijedeći korak je oduzimanje SUBTRACT crvenih tijela od osnovnog žutog. Dakle klik na naredbu SUBTRACT i oduzmite dotična tijela. Ako ne znate kako onda niste pročitali ovaj web tutorial od početka. Pogledajte naredbu SUBTRACT.

Sada imamo ovakvu situaciju.

KORAK 5.

Slijedeći korak je oduzimanje dijela osnovnog 3D tijela na drugoj strani. Naravno opet iste radnje ali ovaj puta pogled je RIGHT i u njemu crtamo opet pravokutnike dimenzija 40x20 ( 90-50=40 a kotu 20 imamo na crtežu )

Command: _rectang
Specify first corner point or [Chamfer/Elevation/Fillet/Thickness/Width]:
Specify other corner point or [Area/Dimensions/Rotation]: D
Specify length for rectangles <90.0000>: 40
Specify width for rectangles <60.0000>: 20

To izgleda ovako kao na slici ispod. Ovdje uočite da sam ja crtao pravokutnike direktno u SE Isometric pogledu ( radi još jednog primjera )

KORAK 6.

Slijedeći korak je stvaranje 3D tijela od našeg pravokutnika kojega ćemo extrudirati.
Vodite računa da niste dirali položaj UCS-a. Dakle klik na naredbu gumb EXTRUDE na alatnoj traci MODELING a potom selektirajte pravokutnik i nakon pritiska na enter upišite vrijednost -50.
 

Adsense sponzor




KORAK 7.

Slijedeći korak je oduzimanje SUBTRACT crvenih tijela od osnovnog žutog. Dakle klik na naredbu SUBTRACT i oduzmite dotična tijela. Ako ne znate kako onda niste pročitali ovaj web tutorial od početka. Pogledajte naredbu SUBTRACT.

Sada imamo konačan izgled našeg 3D tijela





Adsense sponzor



Zabranjeno je kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje cijelog sadržaja
ili bilo kojeg njegova dijela bez prethodnoga odobrenja autora web stranice !

Ova web stranica koristi COOKIES - COPYRIGHT - 2009 - 2018 IvanC -
ic.ims.hr